Ovo je arhivska stranica. Povratak na aktualne stranice

Iako studentice čine većinu diplomiranih, na ICT studijima ih ima tek 16%

Udruga CESI i zajednica Girl Geek Dinners Hrvatska u okviru Europskog tjedna ICT zanimanja i digitalnih kompetencija, koji se ovaj tjedan obilježava u čak 35 zemalja u Europi, održale su jučer radionicu pod nazivom Žene i ICT – zašto se odlučiti za karijeru u ICT sektoru?. Svrha radionice bila je razbiti društvene stereotipe o IT zaposlenjima kao tradicionalno muškim zanimanjima te donijeti preporuke za djelovanje kako bi se povećao broj djevojaka i žena koje se odlučuju za karijeru u IT-u.

Zagreb, 28. ožujka 2012. – Udruga CESI i Girl Geek Dinners Hrvatska organizirali su jučer, 27. ožujka, u prostorima Centra za kulturu i film August Cesarec niz međusobno povezanih radionica pod nazivom „Žene i ICT – zašto se odlučiti za karijeru u ICT sektoru?“. Organizacija radionice potaknuta je međunarodnom inicijativom eSkills koja se odvija istovremeno u 35 zemalja u Europi s ciljem senzibiliziranja javnosti u pogledu važnosti ulaganja u informatičku pismenost građana te kako bi se promovirala ICT zanimanja i karijere.

Radionici su prisustvovale mnoge žene i muškarci koji su dio ICT zajednice, ali i oni koje žele doprinijeti promicanju prisutnosti žena u svijetu informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Mnoge već sad razmatraju mogućnost prekvalifikacije za neko od privlačnih ICT zanimanja s obzirom da su prepoznale važnost cjeloživotnog obrazovanja i usavršavanja u pogledu ICT vještina, ali i činjenicu da se ICT kadar u kriznim vremenima pokazao kao izuzetno tražen i kvalitetno plaćen.

“Na svim hrvatskim sveučilištima studentice čine većinu diplomiranih, njih oko 59 posto, dok ih na ICT studijima ima tek 16 posto. Kao i u Hrvatskoj i u Europi se mali broj djevojaka odlučuje na upis nekih od tehničkih fakulteta te daljnji razvoj u ICT industriji. Jedan od mnogih zaključaka radionice je da svakako moramo napraviti kompletan redizajn trenutnog obrazovnog sustava kako bi se ICT zanimanja prikazala kao kreativna i inovativna, a samo područje predstavilo kao interdisciplinarno. Cilj naše radionice bio je upravo razmotriti ideje i prijedloge kojima bismo potaknuli mlade žene da se odluče na razvoj karijere u ICT sektoru te pritom razbiti društveni stereotip o IT zaposlenjima kao tradicionalno muškim zanimanjima. Žene su tek trećina zaposlenika u ICT sektoru iako ukupno čine 46 posto udjela radno zaposlenih. Radionica je donijela mnoge odlične ideje i preporuke kako senzibilizirati javnost o važnosti informatičkih vještina te kako učiniti ICT zanimanja privlačnima djevojčicama, ali i dječacima već u ranijoj dobi.„ izjavila je Bojana Mandić, osnivačica i organizatorica Girl Geek Dinners Hrvatska.

“Žene su u vrlo nepovoljnom položaju na tržištu rada, kako zbog činjenice da ih se često diskriminira temeljem njihova privatna života – naročito ako imaju djecu ili ih planiraju imati – tako i zato jer su često usmjeravane na slabo plaćena, socijalna ili uslužna zanimanja. Poticati žene na ICT zanimanja znači dati ženama mogućnost boljeg posla i bolje plaće te u konačnici i ekonomsku snagu i samostalnost.„ izjavila je Anamarija Gospočić, voditeljica programa Edukacija, savjetovanje i informiranje za rodnu ravnopravnost u CESI.

GLAVNE PREPORUKE SUDIONIKA RADIONICE

Promovirati ICT zanimanja među djecom i mladima uz uvažavanje rodne perspektive

  • Organizirati predavanja i prezentacije ICT stručnjaka/inja u školama koje će prezentirati raznolikost i kreativnost posla u ICT-u pri čemu je potrebno u svrhu širenja popularnosti ICT-a među djevojčicama i djevojkama uključiti što veći broj žena iz ICT sektora da izvode te prezentacije kako bi one ujedno bile i role modeli za djevojčice i djevojke.
  • Organizirati posjete učenika/ca tehničkim fakultetima i ICT poduzećima gdje bi mladi imali priliku vidjeti što se sve radi u ICT-u.
  • Uz mlade, potrebno je osvijestiti i roditelje o prednostima odabira ICT zanimanja, posebice za djevojčice.
  • Promovirati ICT zanimanja u medijima.
  • Unaprijediti sustav profesionalne orijentacije za učenike/ce te usvojiti rodno osjetljiv pristup.

Suzbijati stereotipe o tehničkim zanimanjima kao muškim zanimanjima

  • Educirati roditelje i profesore/ice o rodnim stereotipima.
  • Ukloniti rodne stereotipe iz udžbenika.
  • U medijima promovirati žene u ICT sektoru.
  • Kreirati web stranicu/blog koja bi predstavljala žene u ICT sektoru te njihova iskustva.
  • Poticati korištenje tehničke opreme među djevojčicama.
  • Podizati tehničko samopouzdanje i kompetencije među djevojčicama.
  • Provoditi dodatne kampanje promocije ICT zanimanja među djevojčicama kako bi one vidjele ta zanimanja kao opciju za sebe.

Unaprijediti informatičko obrazovanje u osnovnim i srednjim školama

  • Organizirati programe usavršavanja za profesore/ice informatike kako bi bili u korak s trendovima u ICT-u.
  • Unaprijediti materijalni položaj učitelja/ica i profesora/ica te kreirati sustav nagrađivanja onih najuspješnijih.
  • Osigurati jednake uvjete za informatičko obrazovanje u svim školama u Hrvatskoj.
  • Kreirati kurikulum za informatičko obrazovanje koje će poticati učenike/ce na kreativnost i inovacije te poticati praktični rad kroz realizaciju projekata.
  • U osnovnim školama koristiti multimedijalne edukativne materijale koji potiču učenje matematike, programiranje i ostale tehničke vještine.
  • Povećati satnicu informatičkog obrazovanja u gimnazijama, ali i ostalim srednjim školama.
  • Unaprijediti ICT znanja i vještine svih unutar školskog sustava kako bi mogli više koristiti suvremene tehnologije u nastavi.

Poticati odrasle na ICT obrazovanje

  • Kreirati državno financirane programe prekvalifikacije za ICT zanimanja.
  • Osigurati nezaposlenima volontersku praksu kod ICT poslodavaca.
  • Posebno poticati žena na ICT zanimanja te uvesti rodnu perspektivu u sve materijale i programe prekvalifikacije (koristiti izraze u ženskom rodu, grafički materijal treba prikazivati žene i slično).
  • Organizirati info-seminare o perspektivi zaposlenja u ICT sektoru za nezaposlene osobe.
  • Poticati razvoj online honorarnih poslova za nezaposlene osobe.

 

U sklopu eSkills inicijative nacionalni koordinatori svih aktivnosti, Visoka škola za primijenjeno računarstvo Algebra i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, proslijediti će razrađene zaključke, preporuke i prijedloge svim relevantnim institucijama koje uključuju Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Hrvatsku gospodarsku komoru, Hrvatsku udrugu poslodavaca, ali i mnogim drugima.

Sponzori

Radionica „Žene i ICT – zašto se odlučiti za karijeru u ICT sektoru?“ odvijala se volonterski, a za potrebne materijale kako bi se radionica održala pobrinuli su se Jana, Hewlett Packard Hrvatska, Ultima, Microsoft i Combis.

Dodatak
Koliko je radionica bila u skladu s kretanjima u Europi, pokazuje i ovaj video koji je dva dana kasnije predstavljen u Kopenhagenu, u sklopu završne konferencije eSkills Weeka 2012: