Bez kurikularne reforme izgubit ćemo konkurentnost i postati zemlja socijalnih slučajeva

eSkills for Jobs inicijativa već je u nekoliko navrata javno iskazala svoju podršku kurikularnoj reformi i promjenama u školstvu koje bi ista nužno trebala donijeti. Na sastancima koje su predstavnici inicijative imali i s predsjednicom Republike Hrvatske, Kolindom Grabar Kitarović i ministrom znanosti, obrazovanja i sporta, Predragom Šustarom, dobivene su potvrde da se čvrsto stoji iza nužnosti provedbe kurikularne reforme.

Uz takvu podršku i podršku koja dolazi s terena, iz škola i od samih učenika, roditelja i učitelja, ne bi trebalo biti problema s provođenjem i uvođenjem kurikularne reforme u osnovnim školama od jeseni, stoga nas je jako zabrinula trenutna situacija i jučerašnja press-konferencija ekspertnog kurikularnog tima.

„Inicijativa eSkills for Jobs podiže glas u ime 3.400 građana Hrvatske koji su dali svoj potpis za promjenu nastave informatike u osnovnim školama, koji su jasno i glasno iskazali svoju želju za promjenama. U ime svih pojedinaca, tvrtki i udruga koje su nas kontaktirale sa željom da pomognu u prijelaznom periodu do uvođenja novog kurikuluma u škole. Kurikularna reforma nije potreba, ona je nužnost. I zato želimo naglasiti važnost hitnih izmjena obrazovnog sustava kako bi se ojačala konkurentnost hrvatskog gospodarstva“, ističu predstavnici eSkills for Jobs inicijative.

Ideja o odgađanju ili potpunom odbacivanju kurikularne reforme, nakon što se na njoj intenzivno radilo posljednje dvije, a idejno posljednjih deset godina, može rezultirati samo daljnjim padom konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, ali i društva općenito.

Želim iskazati duboku rezigniranost odnosom prema kurikularnoj reformi i još jednom upozoriti na katastrofalne posljedice koje će se dogoditi ako ta reforma ne krene. Već sad imamo generacije mladih ljudi koji su u potpunosti nekonkurentni na tržištu rada, koji se obrazuju za poslove koji više ne postoje. S druge strane, tržište vapi za obrazovanim radnicima s razvijenim digitalnim i društvenim vještinama. Ako ne obrazujemo nove generacije za ono što tržište radi, pretvorit ćemo se u državu socijalnih slučajeva“, upozorava ambasadorica eSkills inicijative i jedna od suradnica na recenziji predloženog kurikula iz informatike, Vedrana Miholić uz podršku Tonija Miluna, Saše Cvetojevića i Ive Šulentić, ambasadora inicijative “eSkills for Jobs” te partnera inicijative – udruge Programerko, udruge hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera CISEx, Zagrebačkog inkubatora poduzetništva – ZIP, Udruženje za informacijske tehnologije pri HGK, HUP – Udruga informatičke i komunikacijske djelatnosti, Hrvatska udruga Java korisnika – HUJAK, Agile Croatia, RODA i organizacijskog odbora hrvatskog ogranka inicijative eSkills for Jobs.

Da želja za promjenom postoji, najbolje govore informacije koje povratno dolaze iz škola diljem Hrvatske, u kojima se nastavnici i roditelji već pripremaju za eksperimentalno uvođenje novog kurikuluma u jesen. Odgađanjem implementacije novog kurikuluma mogao bi nestati entuzijazam koji je obuzeo regije koje već dugo čekaju promjene i spremne su ih provesti.

Stoga eSkills inicijativa još jednom poziva na zajedništvo, dijalog i stavljanje društvenih interesa i interesa djece te budućnosti Hrvatske ispred pojedinačnih političkih nesuglasica. Također, poziva sve da daju podršku provedbi kurikularne reforme kako bismo novim generacijama i svojoj djeci pružili priliku da se mogu ravnopravno natjecati na europskom tržištu rada i biti konkurentni i na onom domaćem.