Otvoreno pismo budućem premijeru: Poziv na hitnu akciju izmjena programa informatike u osnovnim školama

Ambasadori inicijative “eSkills for Jobs”, uz podršku brojnih strukovnih udruga,
upućuju sljedeće pismo budućoj predsjednici ili predsjedniku Vlade Republike Hrvatske
o nužnosti brzih promjena u informatičkom obrazovanju mladih.

Želite li se pridružiti potpisnicima ovog pisma i tako podržati ovu inicijativu,
to možete učiniti ispunjavanjem obrasca u nastavku.

Hvala vam na podršci!

Poštovani gospodine ili gospođo, budući predsjedniče Vlade,

Nezaustavljivi razvoj tehnologije već sada intenzivno utječe, kako na globalnu ekonomiju, tako i na društvo u cjelini.

Mi kao poslodavci, roditelji i odgovorni građani smatramo da Hrvatska nije spremna za ove promjene te zato pozivamo na hitnu akciju!

Unaprjeđenje obrazovanja u području STEM-a (Science Technology Engineering Mathematics) je globalni imperativ. Širom svijeta pokreću se akcije kojima se mladima nastoje pružiti upravo one vještine kojima će razumijevati i graditi svijet budućnosti, bitno različit od onoga danas.

Neosporno je kako Hrvatska u nekim područjima uspijeva održati korak – znači da možemo. Hrvatski IT sektor kontinuirano bilježi rast izvoza, domaća start-up scena uspješna je u svijetu, a ono što posebno veseli su odlični rezultati naše djece na informatičkim natjecanjima širom svijeta. No, istovremeno svjedočimo velikom zaostajanju na domaćem tržištu rada. Samo u današnjem trenutku na tržištu nedostaje nekoliko stotina inženjera iz područja informatike. Možda i važnije, digitalna znanja u ostalim strukama slabo se koriste, stoga hrvatske tvrtke postaju nekonkurentne.

Odlični rezultati naših mladih informatičara često su plod rada entuzijastičnih profesora ili informatičkih i robotičarskih klubova. Dakle, imamo uspješan model i trebamo ga raširiti. Model koji počiva samo na entuzijazmu ne može osigurati neophodan doseg i neodrživ je.

Vjerujemo da je tema informatičke, i općenito STEM edukacije, izuzetno važna za budućnost naše zemlje. U potpunosti podržavamo cjelovitu kurikularnu reformu u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, međutim neprihvatljiva nam je dinamika provedbe iste.

Predlažemo da se programerske vještine kao metoda jačanja logičkog razmišljanja i metoda pojačanja problemskog rješavanja zadataka uključe odmah u školski program, za početak fakultativno, ali s prioritetom u odnosu na druge aktivnosti koje se nude u osnovnim školama.

Stoga predlažemo:

1. Nastaviti s kurikularnom reformom te osigurati da edukacija u području informatike bude adekvatno zastupljena. Posebno važno je da se logičko razmišljanje i pristup rješavanju problema (eng. problem solving) kroz nastavu programiranja, počne primjenjivati već u nižim razredima osnovne škole.

2. Kako je cjelovita kurikularna reforma dugotrajan proces, smatramo da ne možemo čekati. Mnoge škole već danas imaju računala i što je još važnije kvalitetne nastavnike i profesore, te predlažemo da se odmah unutar postojećeg programa dodaju fakultativne radionice programiranja/kodiranja koje će poticati logičko razmišljanje, kod učenika nižih razreda osnovne škole, razvijati se u dosegu i trajati do uvođenja obaveznog programiranja u osnovne škole. Pri tome je neophodno:

  • Iskoristiti pozitivna iskustva hrvatskih udruga, neformalnih programa, klubova i volontera te ostvariti formalnu suradnju između školskog sustava, udruga i volontera;
  • Otvoriti školske informatičke radionice za realizaciju ovih aktivnosti, počevši odmah od drugog polugodišta ove školske godine;
  • Osigurati organizacijsku, logističku, savjetodavnu i drugu potporu od strane ministarstva nadležnog za obrazovanje.

Samo u posljednja tri dana obratili su nam se brojni klubovi, udruženja, tvrtke, nastavnici i pojedinci koji već rade sjajne projekte i voljni su pomoći.

U Hrvatskoj postoje konkretna znanja i kreativni ljudi i velika pozitivna energija. Želimo vjerovati da uz malo dobre volje od strane obrazovnog sustava možemo napraviti jako puno za budućnost hrvatske djece i hrvatskog gospodarstva.

Vedrana Miholić, Toni Milun, Saša Cvetojević i Iva Šulentić,
ambasadori inicijative “eSkills for Jobs”

uz podršku: udruge Programerko, udruge Hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera CISEx, Zagrebačkog inkubatora poduzetništva, HGK – strukovnog udruženja za IT, HUP – Udruga informatičke i komunikacijske djelatnosti, Hrvatska udruga Java korisnika – HUJAK, Hrvatske udruge za agilne metode razvoja softvera Agile Croatia, Udruge RODA – Roditelji u akciji, organizacijskog odbora hrvatskog ogranka inicijative eSkills for Jobs

i ostalih građana koji su potpisali pismo.

Zagreb, 23. studenoga 2015.

Otvoreno pismo budućem premijeru

  

Poštovani gospodine ili gospođo, budući predsjedniče Vlade,

Nezaustavljivi razvoj tehnologije već sada intenzivno utječe, kako na globalnu ekonomiju, tako i na društvo u cjelini.

Mi kao poslodavci, roditelji i odgovorni građani smatramo da Hrvatska nije spremna za ove promjene te zato pozivamo na hitnu akciju!

Unaprjeđenje obrazovanja u području STEM-a (Science Technology Engineering Mathematics) je globalni imperativ. Širom svijeta pokreću se akcije kojima se mladima nastoje pružiti upravo one vještine kojima će razumijevati i graditi svijet budućnosti, bitno različit od onoga danas.

Neosporno je kako Hrvatska u nekim područjima uspijeva održati korak – znači da možemo. Hrvatski IT sektor kontinuirano bilježi rast izvoza, domaća start-up scena uspješna je u svijetu, a ono što posebno veseli su odlični rezultati naše djece na informatičkim natjecanjima širom svijeta. No istovremeno svjedočimo velikom zaostajanju na domaćem tržištu rada. Samo u današnjem trenutku na tržištu nedostaje nekoliko stotina inženjera iz područja informatike. Možda i važnije, digitalna znanja u ostalim strukama slabo se koriste, stoga hrvatske tvrtke postaju nekonkurentne.

Odlični rezultati naših mladih informatičara često su plod rada entuzijastičnih profesora ili informatičkih i robotičarskih klubova. Dakle, imamo uspješan model i trebamo ga raširiti. Model koji počiva samo na entuzijazmu ne može osigurati neophodan doseg i neodrživ je.

Vjerujemo da je tema informatičke, i općenito STEM edukacije, izuzetno važna za budućnost naše zemlje. U potpunosti podržavamo cjelovitu kurikularnu reformu u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, međutim neprihvatljiva nam je dinamika provedbe iste. Predlažemo da se programerske vještine kao metoda jačanja logičkog razmišljanja i metoda pojačanja problemskog rješavanja zadataka uključe odmah u školski program, za početak fakultativno, ali s prioritetom u odnosu na druge aktivnosti koje se nude u osnovnim školama.

Stoga predlažemo:

1. Nastaviti s kurikularnom reformom te osigurati da edukacija u području informatike bude adekvatno zastupljena. Posebno važno je da se logičko razmišljanje i pristup rješavanju problema (eng. problem solving) kroz nastavu programiranja, počne primjenjivati već u nižim razredima osnovne škole.

2. Kako je cjelovita kurikularna reforma dugotrajan proces, smatramo da ne možemo čekati. Mnoge škole već danas imaju računala i što je još važnije kvalitetne nastavnike i profesore, te predlažemo da se odmah unutar postojećeg programa dodaju fakultativne radionice programiranja/kodiranja koje će poticati logičko razmišljanje, kod učenika nižih razreda osnovne škole, razvijati se u dosegu i trajati do uvođenja obaveznog programiranja u osnovne škole. Pri tome je neophodno:

- Iskoristiti pozitivna iskustva hrvatskih udruga, neformalnih programa, klubova i volontera te ostvariti formalnu suradnju između školskog sustava, udruga i volontera;

- Otvoriti školske informatičke radionice za realizaciju ovih aktivnosti, počevši odmah od drugog polugodišta ove školske godine;

- Osigurati organizacijsku, logističku, savjetodavnu i drugu potporu od strane ministarstva nadležnog za obrazovanje.

Samo u posljednja tri dana obratili su nam se brojni klubovi, udruženja, tvrtke, nastavnici i pojedinci koji već rade sjajne projekte i voljni su pomoći.

U Hrvatskoj postoje konkretna znanja i kreativni ljudi i velika pozitivna energija. Želimo vjerovati da uz malo dobre volje od strane obrazovnog sustava možemo napraviti jako puno za budućnost hrvatske djece i hrvatskog gospodarstva.

Vedrana Miholić, Toni Milun, Saša Cvetojević i Iva Šulentić,
ambasadori inicijative “eSkills for Jobs”

uz podršku: udruge Programerko, udruge Hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera CISEx, Zagrebačkog inkubatora poduzetništva, HGK - strukovnog udruženja za IT, HUP - Udruga informatičke i komunikacijske djelatnosti, Hrvatska udruga Java korisnika - HUJAK, Hrvatska udruga za agilne metode razvoja softvera Agile Croatia, Udruge RODA - Roditelji u akciji, organizacijskog odbora hrvatskog ogranka inicijative eSkills for Jobs

i ostalih građana koji su potpisali pismo.

[your signature]

3,404 signatures

Podijeli ovo sa svojim prijateljima!

   

U posljednje vrijeme ovo pismo su potpisali...
3,404 KREŠIMIR . ZAGREB ožu. 16, 2017
3,403 Ivana M. Zagreb velj. 10, 2017
3,402 Alan B. Čakovec sij. 03, 2017
3,401 Davor . stu. 24, 2016
3,400 IVANA V. ZAGREB lis. 27, 2016
3,399 NATAŠA K. ruj. 20, 2016
3,398 Maida D. Rijeka kol. 31, 2016
3,397 Jasminka P. Durdenovac kol. 24, 2016
3,396 Dragica P. Pula kol. 22, 2016
3,395 karmela r. Požega kol. 22, 2016
3,394 Vanja K. slavonski brod kol. 22, 2016
3,393 Mladen S. Slavonski Brod kol. 22, 2016
3,392 Radojka Z. Karlovac srp. 24, 2016
3,391 Ronald S. Zagreb srp. 23, 2016
3,390 nada r. slav.brod srp. 23, 2016
3,389 Dubravka S. Zagreb srp. 23, 2016
3,388 Saša P. srp. 23, 2016
3,387 Ante P. Split srp. 22, 2016
3,386 HELENA M. RIJEKA srp. 22, 2016
3,385 Ivo K. srp. 20, 2016
3,384 Magdalena M. Virovitica srp. 14, 2016
3,383 Miranda B. Split svi. 25, 2016
3,382 BORIS K. DUGO SELO 10370 svi. 25, 2016
3,381 Roman R. Zagreb svi. 25, 2016
3,380 Mihajlo M. Beograd svi. 20, 2016
3,379 Antonio R. Đakovo svi. 20, 2016
3,378 Veronika B. Zagreb tra. 30, 2016
3,377 Oliver S. tra. 18, 2016
3,376 Ida J. ožu. 29, 2016
3,375 Nikica B. ožu. 10, 2016
3,374 Maja S. Nova Gradiška ožu. 07, 2016
3,373 Marijan B. Cabuna ožu. 03, 2016
3,372 Julijana A. Vukovar velj. 28, 2016
3,371 anđa l. rijeka velj. 26, 2016
3,370 Ivanka V. velj. 25, 2016
3,369 Marko B. 10000 Zagreb velj. 25, 2016
3,368 Ines B. Zagreb velj. 22, 2016
3,367 Viktor K. velj. 18, 2016
3,366 Vedrana B. Kuala Lumpur velj. 18, 2016
3,365 Ivana D. velj. 17, 2016
3,364 Filip B. velj. 17, 2016
3,363 Robert P. velj. 17, 2016
3,362 Mirela B. Rijeka velj. 16, 2016
3,361 Predrag M. Osijek velj. 10, 2016
3,360 Gorana M. Zagreb velj. 10, 2016
3,359 Zoran J. velj. 06, 2016
3,358 Mišel K. Koprivnica velj. 03, 2016
3,357 Jovica N. Novoselec velj. 03, 2016
3,356 Indira F. Pušća velj. 03, 2016
3,355 Aron M. Slavonski Brod velj. 03, 2016